Let's tweet again!



Benvinguts a la penúltima entrada d’aquest blog Saber educar. Amb aquesta entrada volem compartir amb vosaltres, la nostra experiència amb Twitter i Blogger. Com haureu pogut observar, estimats lectors, en el nostre PLE que us vàrem ensenyar, durant aquest curs hem emprat moltes eines per aprendre, ensenyar i autoregular-nos. Gràcies a aquest concepte, hem tingut l’oportunitat d'obrir els ulls i veure que els recursos que empràvem tenien objectius diferents dels que nosaltres ens plantejàvem al principi.

Com diem, referent a Twitter, no només tuitejàvem per exemple les gales d'OT, sinó que ens han servit per treballar la nostra competència digital i ens hem endinsat en el món de la informació líquida, en la realitat difusa, canviant i inestable. Podíem ampliar el nostre horitzó i veure l’opinió d’experts a l’altra punta del món o del poble veí. En definitiva, hem fet ús de Twitter per accedir i difondre informació relacionada amb el nostre aprenentatge i creixement professional com a docents amb un màxim de 280 caràcters. Com afirmen Area i Pessoa (2004), els usuaris de les xarxes socials tenim l'oportunitat de mantenir contacte amb altres usuaris i d'aquesta manera construir comunitats i grups de comunicacions horitzontals.

Com ens hem capficat de ple al món de Twitter per fer incidència al món de l’educació, en destaquem 6 comptes que us recomanem: @evaluaccion, @_escuela20, @tes, @joaneivissa75, @docente2punto0 i @EnlanubeTIC. Gràcies a aquestes i a algunes més, hem vist diferents metodologies i maneres de transmetre els continguts. També hem tingut l’oportunitat d’ampliar els nostres coneixements i segons que poder aplicar-ho dins de l’aula. Volem destacar que aquesta eina tecnològica ens ha ajudat a connectar amb experts d’arreu del món, fet que comporta accedir a diversos punts de vista i augmentar el nostre esperit crític cap a la bona impartició de la classe.

De l'article de Carpenter, Tur i Marín (2016) en destaquem es reflecteix que la idea principal és que els futurs professors americans participants en l’estudi dels teòrics són més positius que els espanyols pel que fa a l’ús educatiu i professional de Twitter. Relacionat amb el vídeo de baix que és americà, l’article també esmena una enquesta que resumeix que en els Estats Units, en 2014 ja 31 % dels professors usaven les xarxes socials per motius professionals, per exemple comunicar-se amb companys, alumnes i pares, entre altres usos.

Ja acabant aquesta entrada de blog, primer, sense cap dubte Twitter era, és i serà part del nostre PLE. Segon, com està especificat al PLE, ens ajuda per autoregular-nos l’aprenentatge desgranant què és fiable, què és útil, etc. Last but not least, considerem que pel que fa a l'univers de l'educació secundària considerem que a causa de l’edat mínima per inscriure’s en certes xarxes socials, potser no podem treballar amb Twitter amb els nostres alumnes adolescents. No obstant això, podem aprofitar la informació que accedim en Twitter i compartir-la amb ells a través d’altres vies. Ens hem de quedar amb la idea que és una eina actual i, per això, possiblement és més atractiva i desperta més curiositat i és que la nostra concepció està reforçada amb l'opinió de teòrics que aposten per diferents eines TIC per inferir en el procés d'ensenyament-aprenentatge. A més, pot fer esdevenir més significatiu un aprenentatge perquè permet plasmar-lo i, conseqüentment, fer-lo més significatiu.

A continuació us afegim els nostres tuits que més ens han agradat:


Pel que fa als avantatges de les xarxes socials per als alumnes en general, aquest vídeo en parla d’alguns, sense ignorar les dificultats i preocupacions dels pares i educadors. És en anglès, però només són quatre minuts. Esperem que us agradi! Social networking sites have educational benefits.

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

El paper de les TIC en la formació integral

Ensenyar de tot a tothom. Ha vingut per quedar-se: Hola, Open Education!

Aprenentatge autoregulat i avaluació